Vajon tényleg az Excel a legalkalmasabb a cafeteria adminisztrációra?
A felmérés tapasztalatai, melyet az Edenred Magyarország Kft-vel és a Codebase Kft-vel együttműködve készítettünk
Néhány napja zártuk a cafeteria szoftverekkel kapcsolatos felmérésünket. Köszönöm, ha megosztottad velem a véleményed.
A felmérés során 179 munkáltató adott betekintést a béren kívüli juttatásaik adminisztrációjába, akik mindösszesen több mint 59.000 munkavállalót foglalkoztatnak.
Az eredmények alapján a munkáltatók 50,8%-a bizony excelben kezeli a juttatások adminisztrációját. Természetesen a több ezer fős cégeknél már kiépült a széleskörű, integrált szoftveres támogatás, de az excel domináns visszaesése 1.000 fős cégméret felett tapasztalható. Ezt követik 6-10% közötti értékekkel a különböző platformokon futó szoftveres megoldások.
Bár a január 1-től bevezetett 25%-os adó egy kicsit nehezítette a feladatokat, mégis a munkáltatók 70,6%-a többnyire, 21% maximálisan elégedett az általa használt megoldással. Mindössze 8,4% nem tartja kielégítőnek az általa használt módszert, szoftvert.
A vásárolt, interneten futó szoftver termékeknél jelezték a legmagasabb elégedettségi szintet a kitöltők. Valamint a saját szoftvert alkalmazók, a vásárolt interneten futó- és saját gépen futó szoftvert használók és a kiszervezett cafeteria üzemeltetési szolgáltatást igénybe vevők közül senki sem elégedetlen!
A szoftverek az alábbi területeken nyújtanak különösen sok segítséget:
- Naprakész, hibátlan, hiánytalan nyilvántartás vezetése
- Dolgozók nyilatkozatainak begyűjtése
- A változások esetén szükséges elszámolások elkészítése
- Utalvány rendelési, pénztári utalási listák összeállítása
A felhasználók által felsorolt előnyök közt a gyorsaság szerepel az első helyen megelőzve a biztonságot és a pontosságot.
Amellett tehát, hogy az adminisztrátornak marad ideje más feladatokra is a szoftverben szereplő biztonsági beállítások lehetetlenné teszik a hibás adatbevitelt.
A panaszok listáját a hiányzó funkciók vezetik, melyek miatt több munkafolyamatot a szoftverből való excel export után manuálisan kell végrehajtani.
Általam is tapasztalt tény, hogy a cafeteria szoftverek fejlesztői jól bánnak az adatbázisokkal, de sokszor nincsenek tisztában azokkal a feladatokkal, melyeket a cafeteria adminisztrációja során végre kell hajtanunk. Így a védett, pontos adatbázisból sokszor nem tudjuk azokat a lépéseket végrehajtani, melyek különösen sok segítséget nyújtanak.
Az előző problémát felvetőkhöz képest kevesebb mint feleannyian jelezték, hogy az álatluk használt szoftveres megoldás titokzatos, ismeretlen hibákkal nehezíti az életüket.
Emellett a nehézségekkel küzdők 10%-ánál okoz gondot a más HR szoftverekkel való kompatibilitás hiánya.
A megadott e-mail címre díjmentesen elküldöm az összefoglaló anyag letöltési linkjét!
Feliratkozásommal elfogadom az adatvédelmi irányelveket, adataim kezeléséhez önkéntesen hozzájárulok.