2017. január 1-től a munkáltatók már adómentes juttatásként támogathatják a munkavállalóik gyermekeinek óvodai költségeit. Ha egy harmadik szolgáltató nyújtja ezt a szolgáltatást, akkor bizony az adómentes díjak elszámolásához a munkáltató nevére szóló számlára lesz szükség.
Alapesetben azonban az óvoda vagy éppen a hasonlóan adómentesen támogatható bölcsőde a szülő vagy gyermeke nevére állít ki számlát.
Mivel az év elején sok problémát jeleztek a munkáltatók a számlákkal kapcsolatban, ezért a cafeteriatrend.hu csapata 2017 márciusában 282 munkáltatót megkérdezve vizsgálta azt, hogy miként működhet ez az adómentes juttatás.
Nagy érdeklődést mutattak a munkáltatók az új adómentes elem iránt, hiszen a válaszadók 45 százaléka használja ezt a juttatási rendszerében.
Sajnos azonban a válaszadók több mint 18 százaléka küzd jelenleg azzal, hogy nem áll rendelkezésére a cégnévre szóló számla az elszámoláshoz. Ez bizony a juttatást alkalmazók majdnem 41 százaléka. Bár sokan jelezték, hogy január óta javul a helyzet, de még mindig sokan keresik a végleges megoldást.
A válaszadók 13 százaléka az állami óvodák számlázási gyakorlatával küzd. Több esetben a szülők azzal szembesültek, hogy ha cégnévre kérnek óvodai számlát, akkor a gyermek elveszíti az ehhez kapcsolódó támogatást, és jelentősen többe kerül az óvodai szolgáltatás, ellátás.
Máshol arra kellett várni, hogy bekerüljön a cég a számlázó adatbázisba, de miután ez megtörtént gördülékenyen mentek a dolgok.
Magán óvodák esetén a válaszadók 11 százaléka jelzett problémákat. Náluk főleg az alapítványi intézményekkel nehéz megoldásra jutni, hiszen itt az óvodás gyermekek szülei alapítványi támogatást, adományt fizetnek, és nem közvetlenül az óvoda szolgáltatásait térítik.
A megadott e-mail címre díjmentesen elküldöm az összefoglaló anyag letöltési linkjét!
Feliratkozásommal elfogadom az adatvédelmi irányelveket, adataim kezeléséhez önkéntesen hozzájárulok.