Ki nyerte a díjat?

Ki nyerte a díjat?

Konferencia beszámoló

Amellett, hogy alapvető információkat szereztek a résztvevők, november 26-án a Cafeteria Panoráma konferencián átadásra került Az év Cafeteria rendszere 2015. díj is.

A díjat azok a munkáltatók vehették át, akik 5 területet figyelembe véve a legmagasabb szinten működtetik a cafeteria rendszerüket. A győztesek mind a törvényi megfelelőség terén, mind az optimális adminisztráció kialakításában, a munkatársi-munkáltatói igények figyelembe vételében és a szolgáltatói kapcsolatok terén is jól teljesítettek.

A Cafeteria Panoráma konferencia jó alapot adott arra, hogy egy munkáltató megismerje a jövőre várható alapvető változásokat. Emellett rendkívül sok tudást sikerült egy nap alatt közös erővel feldolgozni – nyilatkozta a távozó résztvevők nagy része.

Nevéhez hűen a rendezvény széles körű kitekintést adott a teljes piacra vonatkozóan.

Az adótörvények változásairól Dr. Andrási Jánosné a NAV osztályvezetője hozott reggeli indításként egy jó alapot. Ezt követően Fata László a Cafeteria TREND magazin szakértője villámgyorsan megmutatta, hogyan ültessük át kevés adminisztrációval a törvényeket a gyakorlatba, hiszen a munkabérhez képest jelentősen kedvezőbb feltételekkel adhatunk 2016-ban béren kívüli juttatásokat. Növelhetjük ezt a kedvezményt, ha az adómentes juttatásokban rejlő lehetőségeket is kihasználjuk. 

Az előző évhez képest a legjelentősebb változás, hogy a 16 százalékról 15 százalékra csökkenő személyi jövedelemadó teher a béren kívüli juttatások esetén is megjelenik.
Így a juttatás értékének 1,19 szerese után kell majd 15 % személyi jövedelemadót illetve 14 vagy 27 százalék EHO-t fizetni.
Így a teljes közteher 34,51% lesz a béren kívüli juttatások esetén, míg az egyes meghatározott juttatásoknál 49,98% közteherrel kell számolnunk.

Az adómentes juttatási lehetőségek nagy sikerű eleme, a lakáshitel adómentes munkáltatói támogatása.

Ezt a témát járta körül Gál Tamás előadása. Az OTP Bank Nyrt. cafeteria szolgáltatási vezetője áttekintette az induláskor és az évenkénti működéskor esedékes feladatokat, és ezek optimalizálásának lehetőségét.
Az adómentes biztosítások juttatási rendszerbe illesztését Hevesi Attila a Generali Biztosító Zrt. Kockázati személybiztosítás fejlesztési csoportvezetője mutatta meg a résztvevőknek.
Nem maradhatott ki a kínálatból a pénztári juttatások áttekintése. Ebben egészségpénztári oldalról dr. Váradi Péter a Prémium Egészségpénztár igazgatótanácsának elnöke, önsegélyező pénztár fronton Belányi-Sztraka Szabolcs az IZYS Pénztár Igazgatótanácsának elnöke adott első kézből gyakorlatias információkat.

A délután a díjátadó mellett a jogi ügyeké és egy teljesen új juttatásé volt.

Dr. Renneczéder Éva ügyvéd a Paletteria Zrt. cafeteria szakértője a jogi ellenőrzések tapasztalatait osztotta meg a jelenlévőkkel. A jogi terület előadása előtt azonban Grosch Mária a Fehér Kereszt Közhasznú Egyesület ügyvezetője Fata László cafeteria szakértővel együtt mutatta meg, miként és kinek lehet a családi napközi díját is adómentesen téríteni a munkáltatói oldalról. Az óvodás és kisiskolás gyermekek szüleinek nagy segítség lehet, ha a gyermek felügyeletének díjába besegíthet a munkáltató.

Nagy várakozás előzte meg Az év Cafeteria rendszere 2015. díj átadását.

A pályázatot az előző évek sikerei után a Cafeteria TREND magazin immár ötödször szervezte meg. A megvalósításban fő támogatóként az OTP Bank Nyrt., támogatóként a Generali Biztosító Zrt., az Országos Humánmenedzsment Egyesület és a Munkaügyi Fórum és az OL Munkaidő Kft. segítettek.

A pályázat hírét média támogatóként a HR Portál vitte.

Az értékelő bizottság tagjai:
- Puskelyné Király Ágnes – okleveles adószakértő, igazságügyi szakértő (Top Cafeteria Kft.)
- Dr. Renneczéder Éva - ügyvéd, cafeteria jogi szaktanácsadó (PALETTÉRIA Zrt.)
- Szűts Ildikó - az Országos Humánmenedzsment Egyesület elnöke
- Gál Tamás – cafeteria szolgáltatási vezető (OTP Bank Nyrt.)
- Fata László - cafeteria szakértő, Cafeteria TREND magazin 

A díjra beérkezett pályázatokból az első három helyezettet jutalmazták a szervezők.

1. NI Hungary Kft.
2. Lombard Csoport
3. EGIS Gyógyszergyár Zrt.

Emellett két kisebb vállalkozást is díjazott a bizottság. Ők már évek óta ott szerepelnek az élmezőnyben, de  méretük miatt nem rendelkeznek olyan informatikai támogatással, mint a nagyok. Ha azonban eltekintenénk ettől, akkor mindenképpen érdemes őket megemlíteni a legjobbak közt.

Így 2015-ben a kis- és középvállalati kategóriában első és második helyezettet hírdetett a díj szakértői csapat.

1. Agroprodukt Kft.
2. HELVET Kft.

A konferencia 279 látogatója jól megérdemelt tapssal fogadta a díjat átvevő munkáltatók képviselőit.

 

Bár a résztvevők sok új információval, kissé kimerülten indultak haza a nap végén, a munka azonban csak most kezdődik számukra. A tanultakat át kell ültetniük saját vállalati juttatási rendszerükbe, és a munkavállalókat is fel kell készíteniük az új juttatásokra. 
Mivel azonban az idén nem kell nagy változást feldolgozni munkáltatói oldalról, ezért várhatóan sokan a rendszerük fejlesztésére fordítják az energiájukat.

 A szervezők a résztvevői visszajelzések alapján elégedetten zárták a napot, hiszen egy 5-ös skálán, 4,57-os értékelést kapott a konferencia.

Juttatások 2024.


Frissítve 2023.12.06.
Összeállí­tottam egy 34 oldalas, ingyenes összefoglalót a béren kívüli juttatások 2024-es szabályairól. Majd a jövőben rendszeresen e-mailben tájékoztatom a változásokról.
  • Adózás új rendje


  • Népszerű juttatások


  • Borászati termékek adómentesen


  • Hogyan használja ezeket?

A megadott e-mail cí­mre díjmentesen elküldöm az összefoglaló anyag letöltési linkjét!


Feliratkozásommal elfogadom az adatvédelmi irányelveket, adataim kezeléséhez önkéntesen hozzájárulok.